Jesteśmy do Państwa dyspozycji!
022 116 81 07

Szanowni Klienci

Poniższe warunki wynajmu zakwaterowań na campingach stanowią treść umowy zawartej między Klientem a firmą

CampingVision AG Szwajcaria (Rue du Bachet 14, 1212 Grand-Lancy, Switzerland (Org. no: CH-660-2192912-7)) . Wynajem zakwaterowań na kempingach odbywa się na rynku polskim za pomocą strony internetowej ''LUX-camp.pl''. Zgodnie z powyższym ''lux-camp.pl'' (zwany dalej LuxCamp) jako przedstawiciel firmy CampingVision AG Szwajcaria ponosi odpowiedzialność za organizację  wynajmu zakwaterowań i staje się pełnoprawnym kontrahentem. Przed zawarciem transakcji należy szczegółowo zapoznać są z poniższymi warunkami wynajmu zakwaterowań.

Masz pytania dotyczące warunków rezerwacji zadzwoń do NAS: 022 116 81 07

1. Zawarcie umowy 

2. Rezerwacje i płatności

3. Zmiany w zakresie wynajmu zakwaterowania 

4. Zmiana ceny

5. Odstąpienie klienta od podróży, koszty rezygnacji

6. Zmiana rezerwacji dokonana przez klienta i dokonana przez LuxCamp

7. Niewykorzystane świadczenia

8. Wypowiedzenie umowy na skutek nieodpowiedniego zachowania klienta

9. Proces reklamacji, reklamacje, rozwiązanie umowy przez klienta

10. Ograniczenie odpowiedzialności

11. Terminowe dochodzenie roszczeń

12. Przedawnienie

13. Obowiązek udzielenia informacji odnośnie partnerów handlowych

14. Postanowienia paszportowe, wizowe i zdrowotne

15. Wybór prawa właściwego i jurysdykcji

16. Rzeczy zagubione

17. Gwarancja podróży

18. Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z wynajmu zakwaterowania

19. Zwierzęta na campingu

1. Zawarcie umowy

1.1. Dla wszystkich rodzajów rezerwacji obowiązuje: a) Podstawą oferty LuxCamp i rezerwacji klienta są ogólne Warunki Rezerwacji oraz ewentualne informacje dodatkowe przedłożone klientowi przez kontrahenta. b) Biura podróży i agencje turystyczne nie są upoważnione przez LuxCamp do samodzielnego podejmowania decyzji, składania oświadczeń czy udzielania jakichkolwiek informacji, odbiegających w swej treści od warunków  rezerwacji firmy LuxCamp, wykraczających poza jej ofertę lub sprzecznych z nią. c) Informacje podane w przewodnikach turystycznych lub innych publikacjach tego typu niepublikowanych przez LuxCamp nie są wiążące dla firmy LuxCamp a także zakresu jej oferty, o ile nie zostały zawarte za wyraźną zgodą klienta. d) Jeśli treść potwierdzenia rezerwacji odbiega od treści zgłoszenia, to wiążąca jest nowa oferta LuxCampu. Umowa dochodzi do skutku na podstawie nowej oferty, gdy klient wyraźnie zadeklaruje jej akceptację, uiści zaliczkę lub opłatę końcową. Za przyjęcie rezerwacji uważa się także oświadczenie o przystąpieniu do uczestnictwa w podróży. e) Klient dokonujący rezerwacji jest odpowiedzialny za wywiązanie się ze zobowiązań wynikających z umowy w odniesieniu do osoby własnej a także w odniesieniu do osób trzecich, w imieniu których dokonuje rezerwacji, o ile złożona została przez niego odpowiednia deklaracja ustna podczas rozmowy telefonicznej lub pisemna drogą mailową pod adres: info@lux-camp.pl.

1.2. Dla rezerwacji zawartych ustnie, telefonicznie, pisemnie, drogą e-mailową lub za pomocą faksu obowiązują następujące zasady: a) Dokonanie rezerwacji przez klienta jest wiążące dla obu stron. Umowa dochodzi do skutku wraz z otrzymaniem przez klienta Potwierdzenia rezerwacji/faktury od LuxCamp i jest prawnie wiążąca ze skutkiem natychmiastowym, co dotyczy także potwierdzeń dokonanych ustnie czy telefonicznie. W przypadku tychże rezerwacji następuje sporządzenie i przesłanie klientowi przez LuxCamp potwierdzenia rezerwacji w formie pisemnej. Jednak rezerwacje dokonane ustnie bądź telefonicznie poprzez odpowiednie wiążące obie strony potwierdzenie w tejże formie prowadzą do ich uprawomocnienia, także bez otrzymania przez klienta pisemnego potwierdzenia.

1.3. Dla umów zawartych drogą internetową obowiązuje: a) Szczegółowe informacje dotyczące dokonywania rezerwacji online są dostępne dla klienta w specjalnej prezentacji internetowej od LuxCamp.pl. b) W procesie rezerwacji online klient ma możliwość korekty lub usunięcia swoich danych osobowych, a także całkowitego anulowania formularza rezerwacyjnego, o czym zostanie on odpowiednio poinstruowany. c) Rezerwacja online oferowana jest w języku polskim. Z prawnego punktu widzenia wiążący jest wyłącznie język polski. d) Jeśli tekst umowy LuxCamp jest przechowywany w systemie rezerwacji online, celem późniejszej kontynuacji procesu czy odtworzenia dokumentu, to klient zostanie o tym poinformowany. e) Naciśnięcie przycisku ''zarezerwuj'' lub ''zamów wakacje'' jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na zawarcie pełnoprawnej umowy pomiędzy klientem a lux-camp.pl f) Po dokonaniu rezerwacji online klientowi zostanie niezwłocznie przesłany e-mail z informacją o dokonaniu rezerwacji. W ciągu tego samego dnia roboczego lub kolejnego dnia roboczego klient otrzyma potwierdzenie podróży z fakturą lub ofertę alternatywną w przypadku niezrealizowanych rezerwacji. g) Naciśnięcie przycisku ''zarezerwuj'' lub ''zamów wakacje'' nie stanowi podstawy roszczeń ze strony klienta odnośnie finalizacji umowy w podanym przez niego zakresie. Co więcej LuxCamp zastrzega sobie prawo akceptacji lub odrzucenia przedłożonej  klientowi oferty umowy. h) Za finalizację umowy przyjąć należy otrzymanie przez klienta poświadczenia rezerwacji podróży od LuxCamp. Odbywa się to drogą e-mailową w formie dołączonego załącznika z ostatecznie zweryfikowanymi i aktualnie obowiązującymi informacjami (Potwierdzenie rezerwacji z fakturą). Dopiero po otrzymaniu takiego potwierdzenia umowa jest ostateczna i prawnie wiążąca obie strony. LuxCamp zastrzega sobie jednak prawo do ewentualnej zmiany  zakwaterowania, w razie braku wolnych miejsc oferowanych w umowie. i)Rezerwacje Last Minute dokonane na  8 tygodni przed terminem przyjazdu lub w terminie krótszym niż 8 tygodni do wyjazdu mogą być zrealizowane dopiero po dokonaniu przez klienta płatności. W takim przypadku LuxCamp nie jest w stanie zagwarantować pełnej dyspozycyjności noclegów. W przypadku sytuacji, gdy LuxCamp nie może potwierdzić rezerwacji Last Minute - zostanie przedstawiona klientowi oferta alternatywna. Jeśli klientowi nie odpowiada oferowana przez LuxCamp alternatywa, wówczas następuje całkowity zwrot uiszczonej przez  klienta opłaty. Rezerwacje Last Minute nie podlegają anulacji lub zmianie. Więcej informacji na temat znaleźć można w punkcie 2.1.

1.4. Rezerwacja z lux-camp.pl dotyczy tylko i wyłącznie wynajmu zakwaterowania domku campingowego (mobile home, domek kempingowy), domku typu bungalow, mieszkania wakacyjnego na campingu, namiotu, przyczepy campingowej i nie obejmuje innych świadczeń (dojadzu, wyżywienia, kaucji, organizacji pobytu, opłaty klimatycznej, opłaty parkingowej, sprzątania zakwaterowania, lokalizacji zakwaterowania - chyba, że ustalono inaczej w cenniku podanym na stronie internetowej). W cenę wszystkich rezerwacji obiektów wczasowych, dokonanych na lux-camp.pl nie jest wliczony żaden rodzaj wyżywienia (np. śniadanie czy obiadokolacja). Nie ma też możliwości dodatkowego zamówienia wyżywienia w późniejszym terminie

1.5. Dokonanie rezerwacji dorgą elektroniczną (formularz strona mailowa lub e-mail) lub telefonicznie oznacza akceptację  Warunków Rezerwacji firmy, które są ogólnodostępne na naszej stronie internetowej. Dokonując rezerwacji Klient jest zobowiązany do zapoznania się z warunkami rezerwacji.

1.6. Pakiet turystyczny (Voucher) jest wysyłany do klienta do 14 dni przed wyjazdem na camping na wskazany przez klienta adres e-mail. Klient za dodatkową opłatą może zamówić Pakiet podróżny wysłany przesyłką pocztową. Klient jest zobowiązany poinformować LuxCamp w razie nieotrzymania w umownie przewidzianym terminie 14 dni wszystkich (voucher, praktyczne informacje, opis drogi) lub niekompletnych dokumentów podróży. Termin ten dotyczy tylko dokumentów wysłanych drogą e-mailową. Te same dokumenty wraz z innymi informacjami dotyczącymi podróży i jej celu (tzw. pakiet turystyczny) zostają klientowi wysłane także pocztą pod warunkiem, że całkowita płatność zostanie dokonana nie później niż 8 dni przed wyjazdem. Pakiet turystyczny klient otrzyma najpóźniej 3-5 dni przed rozpoczęciem podróży. Pakiet turystyczny zostaje wysłany tylko jeżeli adres klienta jest podany poprawnie w rezerwacji. Jeżeli klient nie zgłosił poprawek w adresie LuxCamp nie ponosi żadnej odpwiedzialności. Voucher nie jest wysyłany drogą pocztową jeżeli rezerwacja nastąpiła do 14 dni przed wyjazdem i krócej. Klienci, którzy korzystają z oferty Last Minute nie otrzymają Vouchera drogą pocztową.

1.7.  W formularzu rezerwacyjnym podana jest cena wynajmu zakwaterowania oraz usługi dodatkowe. Usługi dodatkowe podlegają dodatkowej opłacie i mogą zostać zamówione do 4 tygodni przed wyjazdem, jeżeli partner handlowy LuxCamp poinformuje o takiej możliwości.

1.8. Maksymalna liczba osób mogących przebywać w domku campingowym / przyczepie campingowej / namiocie jest wskazana na stronie internetowej LuxCamp  przy opisie danego zakwaterowania. Liczba osób zakwaterowanych w domku nie może być wyższa niż liczba podana w opisie zakwaterowania. Dzieci w wieku 0-18 lat - liczone są jako osoby. Jeżeli klient złamie zasady dotyczące maksymalnej liczby osób to umowa zawarta z LuxCamp zostanie zerwana. Klient nie otrzyma zwrotu kosztów związanych z wynajmem zakwaterowania.

1.9. Aby złożyć zamówienie klient powinien mieć ukończone 21 lat. Rezerwacje dokonane przez osoby poniżej 21 roku życia mogą zostać anulowane przez LuxCamp. LuxCamp zastrzega sobie prawo do odmowy wynajmu zakwaterowania grupie osób poniżej 21 roku życia zgodnie z warunkami ustalonymi z partnerem handlowym LuxCamp.

1.10. Prośby klienta  dotyczące lokalizacji  wybranego zakwaterowania zostają przekazana do partnera handlowego LuxCamp. LuxCamp nigdy nie gwarantuje realizacji preferencji dotyczących lokalizacji zakwaterowań. Informacje dotyczące preferencji lokalizacji zakwaterowań należy zgłaszać do 4 tygodni przed wyjazdem. 

2. Rezerwacje i płatności

2.1. Dokonując rezerwacji z lux-camp.pl należy uiścić wymaganą wpłatę zaliczki  dopiero po otrzymaniu potwierdzenia rezerwacji z fakturą i w terminie 3 dni od otrzymania go. Akceptowane są płatności dokonane za pomocą przelewu bankowego bądź systemu Przelewy24. 2 metody płatności. Pozostałą część kwoty należy wpłacić do 8 tygodni przed rozpoczęciem podróży wyjątek stanowią jednak:  a) Wczesna rezerwacja dokonana przed 31 stycznia roku, w którym odbywa się podróż (1 wpłata 300 zl- w ciągu trzech dni od otrzymania mailowo potwierdzenia, 2 wpłata 25% pozostałej kwoty do 01/02, 3 wpłata do 8 tygodni przed wyjazdem).

b) Rezerwacje, dokonywane w okresie na 8 tygodni oraz mniej niż 8 tygodni przed rozpoczęciem podróży traktowane są jako Last Minute i muszą być opłacone od razu w trakcie dokonywania rezerwacji, gdyż dopiero po wpłynięciu pełniej kwoty od klienta, może nastąpić rezerwacja noclegu.

2.2. W celu zapewnienia bezpiecznych transakcji online i ochrony danych osobowych, dane osobowe są wysyłane i szyfrowane za pomocą technologii SSL. Protokół SSL nie wymaga specjalnego oprogramowania na Twoim komputerze.

2.3. Możliwe jest, że wskazana przez klienta rezerwacja nie jest już dłużej dostępna ale wciąż pojawia się na stronie internetowej. W razie niedostępności oferty LuxCamp prześle klientowi ofertę alternatywną.

2.4. Realizacja preferencji klienta dotycząca lokalizacji zakwaterowań  jest przekazywana do właściwego partnera handlowego jednakże realizacja życzenia nie jest gwarantowana ani przez LuxCamp ani przez partnera handlowego.    

2.5. O ile z punktu widzenia LuxCampu zostały spełnione wszystkie warunki, to klient powinien zwrócić uwagę na to że: a) Bez uiszczenia całkowitej kwoty podanej w umowie jakiekolwiek roszczenia klienta do wydania dokumentów podróży są bezpodstawne i nieuzasadnione. b) Wobec klientów, którzy wbrew ustaleniom umowy nie dokonają zapłaty zaliczki lub końcowej należności LuxCamp stosuje terminowe wezwanie do zapłaty. LuxCamp wysyła dwa przypomnienia o zapłacie (e-mail), jeżeli klient mimo przypomnień nie wpłaci wymaganej kwoty jego rezerwacja zostanie anulowana i taką sytuację traktuje się jako odstąpienie od umowy ze strony klienta, co powoduje obciążenie go kosztami odstąpienia od umowy zgodnie z punktem 5. niniejszych warunków. W przypadku uiszczenia zapłaty po wyznaczonym terminie bez odpowiedniej konsultacji z organizatorem, nie wynikają dla klienta z tego tytułu żadne roszczenia w stosunku do firmy LuxCamp.

2.6. LuxCamp jest pośrednikiem sprzedaży o nie może być pociągniety do odpowiedzialności za działanie firm partnerskich oraz stron trzecich.

3. Zmiany w zakresie wynajmu zakwaterowania

3.1. Istotne zmiany lub odstępstwa dotyczące zakresu świadczonych usług lux-camp.pl, które pojawiły się nieprzewidzianie i nie zostały spowodowane przez złą wolę organizatora są dozwolone i możliwe. Jeżeli lux-camp.pl (w związku z działaniem siły wyższej lub działniami osób trzecich, za które lux-camp.pl nie ponosi odpowiedzialności)  będzie zmuszony do anulacji rezerwacji lub zmiany rezerwacji, w takim przypadku klientowi zostanie przedstawiona oferta alternatywna. Jeżeli klient nie zaakceptuje oferty alternatywnej zostaną zwócone wpłacone przez klienta środki pieniężne. 

3.2. Ewentualne roszczenia reklamacyjne pozostają niezmienne, o ile świadczone usługi posiadają wady (pkt 16 Reklamacje).

3.3. LuxCamp jest zobowiązany niezwłocznie poinformować klienta o ewentualnie zaistniałych zmianach i ich przyczynach zmian.

3.4. W przypadku znaczących zmian w realizacji usług zawartych w umowie, klient ma prawo odstąpić od umowy bądź zażądać od LuxCamp równoważnych świadczeń, o ile ten jest w stanie je zaoferować. Klient musi dochodzić swych roszczeń natychmiast po otrzymaniu deklaracji od LuxCamp o przewidywanych zmianach lub zamierzanym anulowaniu świadczeń.

4. Zmiana ceny

4.1. LuxCamp zastrzega sobie prawo do zmiany ustalonej w umowie ceny w przypadku wzrostu kosztów wynajmu zakwaterowań czy innych usług, takich jak opłaty klimatyczne lub zmiany przepisów odnoszących się do kursów walutowych podróży zagranicznych.

4.2. Podwyżka jest dopuszczalna tylko wtedy, gdy między terminem zawarcia umowy a uzgodnionym terminem wyjazdu upłyną więcej niż 4 miesiące i okoliczności prowadzące do podwyżki nie wystąpiły przed zawarciem umowy i były przez LuxCamp nie do przewidzenia.

4.3. W przypadku podwyżki opłat klimatycznych, przewidzianych podczas zawierania umowy, LuxCamp może nałożyć na klienta stosownie proporcjonalną kwotę tej podwyżki.

4.4. W przypadku zmiany kursów walutowych, przewidzianych w momencie zawierania umowy, cena podróży może ulec zmianie o kwotę podwyżki narzuconą na LuxCamp.

4.5. W przypadku późniejszych zmian cen, np. dla wczesnych rezerwacji, gdzie cena na następny rok nie zawsze jest ostatecznie ustalona (wynika ona z potwierdzenia rezerwacji), LuxCamp jest zobowiązany poinformować klienta niezwłocznie po otrzymaniu informacji o zmianie ceny. Podwyżki cen są dozwolone do 21 dni przed planowanym terminem podróży (liczy się data otrzymania informacji przez klienta). W przypadku podwyżek o więcej niż 5% klient ma prawo odstąpić od umowy podróżnej bez dodatkowych kosztów albo domagać się udziału w innej równowartościowej podróży, o ile LuxCamp jest w stanie zaoferować taką podróż ze swojej oferty bez dodatkowych kosztów. Klient musi dochodzić swoich praw niezwłocznie po otrzymaniu informacji o podwyżce od LuxCamp.

4.6. Ceny podane na stronie internetowej są stale monitorowane. W razie błędów na stronie internetowej LuxCamp zastrzega sobie prawo do nie potwierdzenia rezerwacji lub zmiany potwierdzenia rezerwacji. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o zmianie ceny.

5. Odstąpienie klienta od podróży, koszty rezygnacji

5.1. Po dokonaniu rezerwacji z LuxCamp, przed uiszczeniem pierwszej wpłaty klient ma prawo bezpłatnej anulacji rezerwacji w ciągu trzech dni od orzymania od LuxCamp potwierdzenia podróży z fakturą (zasada nie obowiązuje rezerwacji Last Minute). Po uiszczeniu  pierwszej opłaty za wakacje (dowód na to, że klient zaakceptował ofertę wakacyjną) nie ma możliwości bezpłatnej anulacji rezerwacji - obowiązują opłaty za anulowanie rezerwacji jak w pkt 5.4. Rezygnacja musi być zgłoszona do LuxCamp na podany adres firmy w Szwajcarii (drogą pocztową) lub na adres e-mailowy: info@lux-camp.pl. Klient powinien złożyć pisemne zawiadomienie o rezygnacji z wynajmu zakwaterowania podając przyczynę anulacji.

5.2. Rezerwacje Last Minute (dokonane w terminie na 8 tygodni przed wyjazdem lub poniżej 8 tygodni do wyjazdu) są wyłączone z zasady wolnej anulacji w ciągu trzech dni od dokonania rezerwacji. W przypadku anulacji rezerwacji Last Minute obowiązują zasady anulacji jak w pkt. 5.4..

5.3. W przypadku odstąpienia od umowy wynajmu lub nieskorzystania z wynajmowanego zakwaterowania, klient traci prawo do roszczeń o zwrot poniesionych kosztów. O ile nie dotyczy to odstąpienia od umowy przez LuxCamp lub sił wyższych LuxCamp może zażądać zapłaty rekompensaty za poniesiony trud i koszty przygotowania w kwocie odpowiednio proporcjonalnej do ceny całkowitej wynajmu zakwaterowania.

5.4. Przy obliczaniu rekompensaty przez LuxCamp brane są pod uwagę zazwyczaj zaoszczędzone nakłady oraz możliwie inny sposób wykorzystania usług turystycznych. Kwota rekompensaty zostaje naliczona od momentu otrzymania od klienta deklaracji o rezygnacji z rezerwacji i jest obliczana w następujący sposób:


Liczba dni do wyjazduOpłata anulacyjna liczba % odliczona od wysokości kosztu wynajmu zakwaterowania.
od momentu zawracia umowy z LUX-camp.pl do 46 dnia przed rozpoczęciem podróży20%
36-45 dni przed rozpoczęciem podróży50%
3-35 dni przed rozpoczęciem podróży80%
do 2 dnia przed rozpoczęciem podróży / niepojawienie się na kempingu100%


5.5. Nie zabrania się wskazania klientowi, że nie powstały żadne lub znacznie mniejsze koszty niż te przewidziane w opłatach ryczałtowych firmy LuxCamp.

5.6. LuxCamp zastrzega sobie prawo do wymagania rekompensaty wyższej od ryczałtowej w przypadku wykazania, że powstałe koszty znacznie przewyższyły przewidzianą kwotę rekompensaty. W takim przypadku LuxCamp jest zobowiązany przedłożyć szczegółową dokumentację z konkretnym wykazem kosztów, uwzględniając przy tym zaoszczędzone nakłady oraz możliwie inny sposób wykorzystania usług turystycznych.

5.7. W przypadku przeniesienia przez klienta praw i obowiązków wynikających z umowy na osobę trzecią ewentualne roszczenia pozostają niezmienne.

5.8. Klientowi zaleca się zawarcie ubezpieczenia podróżnego od kosztów rezygnacji z wycieczki (tzw. Pakietu Bezpieczeństwa) oraz ubezpieczenia na pokrycie kosztów transportu powrotnego w przypadku wypadku lub choroby. LuxCamp nie oferuje w pakiecie ubezpieczenia zdrowtonego na czas podróży. Pakiet Bezpieczeństwa jest usługą dodatkową oferowaną przez LuxCamp, porównywalną z gwarancją producenta. Zakres świadczeń z tego tytułu jest określany przez LuxCamp i wynika z punktu 18 niniejszych Warunków Rezerwacji. Oferowany Pakiet Bezpieczeństwa nie jest porównywalny do standardowego ubezpieczenia i klientowi nie zostaną przesłane żadne dokumenty firmy ubezpieczeniowej, a pobierana opłata jest stosunkowo niewielka (2% od ceny wynajmu zakwaterowania). Ponadto zaleca się też zawarcie ubezpieczenia na pokrycie kosztów transportu powrotnego w przypadku wypadku lub choroby, gdyż koszty z tym związane nie są pokrywane przez Pakiet Bezpieczeństwa, a także sprawdzenie zakresu świadczeń swojego ubezpieczenia zdrowotnego w kraju docelowym.

6. Zmiana rezerwacji dokonana przez klienta i dokonana przez LUX-camp

6.1. Wszelkie roszczenia klienta odnośnie zmiany terminu podróży, jej celu, miejsca odjazdu, rodzaju transportu czy też miejsca zakwaterowania, dochodzone po zawarciu umowy są bezpodstawne a tym samym bezskuteczne.

6.2. Jeśli na wyraźne żądanie uczestnika podróży zostaną dokonane zmiany w rezerwacji po zawarciu umowy, to pobrane zostaną przez LuxCamp odpowiednie opłaty za osobę.

6.3. Późniejsze zmiany, o ile możliwe do wprowadzenia, mogą być dokonane tylko po wcześniejszej rezygnacji z zarezerwowanej podróży i dokonaniu nowej rezerwacji, zgodnie z ustawą do warunków podróży kraju docelowego. Powyższe ustalenia nie dotyczą ewentualnych zmian rezerwacji, powodujących nieznaczne zmiany kosztów.

6.4. Klient chcący dokonać zmian w swojej rezerwacji powinien zawiadomić lux-camp.pl drogą mailową pod adres: info@lux-camp.pl. lux-camp.pl nie gwarantuje, że wszystkie sugestie klienta dotyczące zmian w rezerwacji mogą zostać dokonane. Oferty Last Minute nie podelgają zmianie.

7. Niewykorzystane świadczenia

7.1. Jeśli klient nie skorzysta z oferowanych mu świadczeń z powodów niezależnych od LuxCamp (np. wcześniejszego powrotu lub innych ważnych powodów osobistych, brak dojazdu na camping), to nie przysługuje mu prawo do procentowego zwrotu kosztów wynajmu zakwaterowania.

8. Wypowiedzenie umowy na skutek nieodpowiedniego zachowania klienta

8.1. LuxCamp może odstąpić od umowy w trybie natychmiastowym, tj. bez zachowania terminu wypowiedzenia, jeżeli uczestnik mimo upomnień organizatora zakłóca spokój na terenie campingu, lub zachowuje się do tego stopnia niezgodnie z warunkami umowy, że takie wypowiedzenie jest w pełni uzasadnione. Do wypowiedzenia umowy upoważnione jest także kierownictwo  kempingu, pracownicy agencji turystycznej oraz inni przedstawiciele LuxCamp.

8.2. LuxCamp może odstąpić od umowy z klientem w trybie natychmiastowym bez zwrotu poniesionych przez klienta kosztów, jeżeli klient zwraca się w sposób nieodpowiedni i niekulturalny  w stosunku do pracowników LuxCamp lub przedstawicieli firm parnterskich LuxCamp w trakcie rozmowy telefonicznej, w wiadomościach mailowych, w rozmowie z przedstawicielami na terenie campingu.

8.3. W przypadku wypowiedzenia umowy przez partnera handlowego - LuxCamp zastrzega sobie prawo do zatrzymania kwoty wynajmu zakwaterowania łącznie z wartością zaoszczędzonych nakładów oraz ewentualnych zysków osiągniętych na skutek innego wykorzystania usług turystycznych, które nie zostały wykorzystane.

9. Proces reklamacji, skargi; rozwiązanie umowy przez klienta

9.1. Prawa klienta wynikające z powodu rażących uchybień oferowanych świadczeń LuxCamp przy współpracy z partnerami handlowymi konkretyzuje się w następujący sposób: a) Uczestnik podróży jest zobowiązany powiadomić lokalnych przedstawicieli LuxCamp (usługodawców Al Fresco, Happy Camp, Homair, Gusto Camp, Venue Holidays, Adriatic Kamp, Aqua Camp oraz innych partnerów handlowych) o zaistniałych uchybieniach oraz zażądać ich naprawy. Jeżeli uchybienia nie zostaną naprawione przez lokalnych przedstawicieli, uczestnik jest zobowiązany skontaktować się telefonicznie lub drogą e-mailową z firmą LuxCamp celem złożenia skargi. Dopiero wtedy LuxCamp jest w stanie zainterweniować. Reklamacje należy zgłaszać  natychmiast i bezpośrednio do LuxCamp. Zgłoszenie  reklamacji dopiero po powrocie znacznie obniża szansę otrzymania rekompensaty. b) Informacje odnośnie dostępności i możliwości kontaktu z przedstawicielem LuxCamp zostaną klientowi przesłane najpóźniej z otrzymaniem dokumentów podróży- Voucher.  c) Zgodnie z warunkami umowy, gdy wina nie leży po stronie lokalnego przedstawiciela lub LuxCamp, klient jest zobowiązany zgłosić zaistniałe uchybienia do LuxCamp wypełniając formuarz reklamacyjny dostępny na naszej stronie internetowej https://lux-camp.pl/dokumenty-do-pobrania d) Roszczenia uczestnika podróży mogą być wyegzekwowane tylko wtedy, gdy on sam nie zaniechał ich zgłoszenia na miejscu z własnej winy.

9.2. W przypadku rażących naruszeń Warunków Rezerwacji, klientowi przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy. To samo obowiązuje, gdy w wyniku tych naruszeń, znanych organizatorowi, zakwaterowanie jest dla klienta nie do zaakceptowania. Wypowiedzenie umowy wynajmu zakwaterowania jest dopuszczalne tylko po upływie określonego terminu, wyznaczonego LuxCamp lub lokalnym przedstawicielom (przewodnik, agencja) przez klienta a usunięcie uchybień lub jeżeli nie wymaga to ustalenia terminu, gdyż spełnienie umownie zapewnionych świadczeń jest niemożliwe lub zostanie odrzucone przez lokalnych przedstawicieli albo LuxCamp bądź też będzie uzasadnione szczególnym interesem klienta.    

9.3. Przewodnicy, agencje turystyczne oraz współpracownicy firm świadczących usługi nie są upoważnieni przez LuxCamp do potwierdzania uchybień czy uznawania roszczeń względem LuxCamp.

9.4. W przypadku gdy jakość zakwaterowania na campingu nie odpowiada warunkom podanym na stronie internetowej lux-camp.pl, klient niezwłocznie powinien złgosić ten fakt przedstawicielowi LuxCamp na campingu( przedstawicielowi firmy partnerskiej na campingu). W przypadku braku pozytywnego rozwiązania problemu na campingu, klient powinien niezwłocznie poinformować telefonicznie (0048  22 116 81 07) lub mailowo (info@lux-camp.pl) Agenta LuxCamp lub wypełnić formularz reklamacyjny dostępny na naszej stronie internetowej https://lux-camp.pl/dokumenty-do-pobrania

9.5. W przypadku braku możliwości rozwiązania problemu na campingu, klientowi przysługuje prawo złożenia pisemnej reklamacji w ciągu 7 dni od daty zakończenia pobytu. Klient powinien złożyć pisemne zawiadomienie o reklamacji poprzez wypełnienie tzw. formularza rezerwacyjnego dostępnego na stronie internetowej https://lux-camp.pl/dokumenty-do-pobrania lub przesłanego przez pracownika LuxCamp. Agent LuxCamp prześle formularz reklamacyjny, który należy wypełnić i przesłać do LuxCamp drogą mailową. Klient jest zobowiązany do wypełnienia formularza reklamacyjnego i przesłania go do firmy LuxCamp w ciągu 7 dni od zakończenia terminu wynajmu zakwaterowania. LuxCamp jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi w formie pisemnej na wskazany przez klienta adres mailowy w ciągu 4-6 tygodni od otrzymania zgłoszenia. Jeżeli klient nie udzieli odpowiedzi na ofertę reklamacyjną LuxCamp w ciągu 30 dni od jej otrzymania drogą mailową LuxCamp uważa sprawę reklamacji za zamkniętą (żadne roszczenia klienta nie będą brane pod uwagę).

10. Ograniczenie odpowiedzialności

10.1. Odpowiedzialność LuxCamp wynikająca z umowy za szkodę, która nie wynika z zagrożenia życia lub zdrowia i nie jest szkodą na ciele, ogranicza się do trzykrotnej ceny podróży, a) o ile szkoda nie została spowodowana umyślnie i nie wynika z rażącego zaniedbania lub b) LuxCamp jest odpowiedzialny za szkodę klienta wyłącznie z powodu zawinienia usługodawcy. Możliwe wyższe roszczenia zostają, zgodnie z Porozumieniem Montrealskim, nienaruszone.Działanie siły wyższej nie może być podstawą do reklamacji i roszczeń.

10.2. LuxCamp nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości dotyczące usług, szkód rzeczowych czy uszkodzeń ciała, które są usługami obcymi  (np. wycieczki, imprezy sportowe, spektakle teatralne, wystawy, środki transportu z i do miejsca przeznaczenia, dostęp do Internetu), jeśli zostały one wyraźnie zdefiniowane jako usługi obce w ofercie podróży LuxCamp i jej potwierdzeniu. Odpowiedzialność LuxCampu ogranicza się do usług, obejmujących wynajem zakwaterowania na campingu. Jeśli przyczyna szkód klienta wynika z zaniedbań organizacyjnych czy informacyjnych LuxCampu. Wszelka odpowiedzialność LuxCampu za wszelkie uchybienia pośrednika pozostaje, zgodnie z powyższymi przepisami, nienaruszona.

11. Terminowe dochodzenie roszczeń

11.1. Wszelkie roszczenia i reklamacje muszą być zgłoszone przez klienta w ciągu 7 dni od daty zakończenia wynajmu zakwaterowania.  Jeśli ostatni dzień terminu przypada na niedzielę lub dzień uznany w kraju docelowym za święto państwowe bądź też sobotę, to zobowiązujący jest następujący po nim dzień roboczy.

11.2. Dochodzenie roszczeń od firmy LuxCamp możliwe jest tylko w formie pisemnej na podany poniżej adres, z zachowaniem podanego terminu. Po upływie tego terminu klient może dochodzić roszczeń tylko wtedy, jeśli nie z własnej winy nie mógł dotrzymać terminu:

- reklamacje składane drogą pocztową na adres lux-camp.pl, CampingVision AG, Rue du Bachet 14, 1212 Grand-Lancy, Szwajcaria 

- reklamacje składane drogą mailową info@lux-camp.pl

12. Przedawnienie postępowania

12.1. Roszczenia klienta z tytułu narażenia życia, uszkodzenia ciała lub zdrowia, spowodowane umyślnie lub wynikające z rażącego zaniedbania firmy LuxCamp lub jej lokalnych przedstawicieli czy agencji ulegają przedawnieniu po 2 latach (24 miesiącach). Odnosi się to również do roszczeń o odszkodowania z tytułu innych szkód wynikających z umyślnego lub rażącego zaniedbania obowiązków przez LuxCamp, przedstawiciela ustawowego lub pełnomocnika firmy LuxCamp.

12.2. Wszystkie inne roszczenia ulegają przedawnieniu po roku (12 miesiącach).    

12.3. Przedawnienie z punktu 12.1 i 12.2 liczone jest od następnego dnia po umownym zakończeniu podróży. Jeśli ostatni dzień terminu przypada na niedzielę lub dzień uznany w kraju docelowym za święto państwowe bądź też sobotę, to zobowiązujący jest następujący po nim dzień roboczy.

12.4. W przypadku nierozstrzygniętych negocjacji między klientem i firmą LuxCamp lub okoliczności uzasadniających roszczenia, przedawnienie ulega zawieszeniu aż do momentu, gdy jedna ze stron odmówi dalszych pertraktacji. Wtedy przedawnienie następuje najwcześniej 3 miesiące po zakończeniu zawieszenia.

13. Obowiązek udzielenia informacji odnośnie partnerów handlowych

13.1.  LuxCamp jest zobowiązany poinformować klientów o nazwie  partnera handlowego (operatora  zakwaterowań campingowych, dostawcy zakwaterowań campingowych), przez które realizowana będzie określona w umowie usługa wynajmu zakwaterowania. Nastąpić to musi przed dokonaniem rezerwacji lub najpóźniej w momencie zawierania jej.

13.2. Jeżeli w momencie rezerwacji nazwa przedsiębiorstwa nie będzie znana, to LuxCamp zobowiązany jest podać tożsamość przedsiębiorstwa, które najprawdopodobniej zrealizuje usługę wynajmu zakwaterowań.

13.3. W przypadku zmiany danych podanych klientowi , LuxCamp zobowiązany jest do możliwie najszybszego poinformowania klienta o zaistniałej sytuacji.

14. Postanowienia paszportowe, wizowe i zdrowotne

14.1. Obowiązkiem LuxCamp jest poinformować klientów państw Wspólnoty Europejskiej, w których odbywa się podróż o przepisach paszportowych, wizowych i zdrowotnych przed zawarciem umowy. O ewentualnych zmianach klient informowany jest przez rozpoczęciem podróży. Obywatelom innych państw informacji udziela odpowiedni konsulat. Przy udzielaniu informacji przyjmuje się standardowo, że w przypadku klienta lub współuczestników podróży nie zachodzą żadne okoliczności nadzwyczajne (jak np. podwójne obywatelsko czy bezpaństwowość).    

14.2. Klient sam jest odpowiedzialny za uzyskanie i posiadanie w czasie podróży wszystkich wymaganych dokumentów, ewentualnych niezbędnych szczepień oraz przestrzeganie przepisów celnych i walutowych. Skutki nieprzestrzegania tych ustaleń (np. koszty podróży powrotnej) ponosi klient. Powyższe nie ma zastosowania, jeżeli LuxCamp udzielił niewystarczających lub błędnych informacji.

14.3. Firma LuxCamp nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieterminowe wydanie czy otrzymanie przez klienta niezbędnej wizy z danego przedstawicielstwa dyplomatycznego, jeśli klient zlecił jej załatwienie owych dokumentów. Powyższe nie ma zastosowania, jeżeli wina spowodowana jest niedopatrzeniem ze strony LuxCampu.

15. Wybór prawa właściwego i jurysdykcji

15.1. Dla klientów/podróżnych, którzy nie są obywatelami jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub nie posiadają obywatelstwa szwajcarskiego, obowiązujące jest wyłączne stosowanie prawa szwajcarskiego dla całego stosunku prawnego i umowy między pasażerem i firmą LuxCamp. W przypadku tych klientów sprawy wnoszone są wyłącznie do sądu miejsca siedziby firmy LuxCamp.

15.2. W przypadku skarg LuxCampu pod adresem klientów, kontrahentów, nabywców, osób prawnych prawa publicznego lub prywatnego, których miejsce stałego zamieszkania lub przebywania jest za granicą lub jest w momencie złożenia skargi nieznane, miejscem jurysdykcji jest miejsce siedziby firmy LuxCamp.

16. Rzeczy zagubione

16.1. Klient jest odpowiedzialny za przedmioty pozostawione w zakwaterowaniu. LuxCamp nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za utracone, skradzione lub opuszczone przedmioty należące do klienta.

16.2. Jeżeli klient zapomniał przedmiotów personalnych w zakwaterowaniu, to LuxCamp będzie pośredniczły w kontaktach z parterem handlowym, do którego należy zakwaterowanie. Wnioski dotyczące rzeczy zagubionych należy składać do maksymalnie 14 dni od zakończenia podróży. Jeżeli zagubione rzeczy klienta zostaną odnalezione klient pokrywa koszty związane z przesłaniem rzeczy drogą pocztową.

17. Gwarancja podróży

17.1. CampingVision jest jako organizator wynajmu zakwatrowań wakacyjnych na campingach jest uczestnikiem Szwajcarskiego Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, przez co zapewnia klientom w przypadku swojej niewypłacalności lub upadłości finansowej zwrot kosztów rezerwacji. Szczegółowe informacje odnośnie powyższego uzyskać można w odpowiednim biurze podróży lub na www.garantiefonds.ch.

17.2. Uczestnictwo w Szwajcarskim Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym świadczy o odpowiednim ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej. Płacone w tym celu składki organizatora w ubezpieczalni wynoszą €1,50 za osobę w przypadku podróży grupowych i €1,00 w przypadku pojedynczego zakwaterowania. Koszty te wliczone są w opłatę manipulacyjną, która pobierana jest w czasie rezerwacji online, e-mailowej czy telefonicznej.

18. Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z wynajmu zakwaterowania

18.1. Koszt oferowanego przez LuxCamp Pakietu Bezpieczeństwa (ubezpieczenie od kosztów rezygnacji) wynosi 2% całkowitej ceny wycieczki. Zamówienie Pakietu  Bezpieczeństwa powinno nastąpić w momencie dokonywania rezerwacji oraz przed dokonaniem pierwszej wpłaty za wakacje. Posiadacz ubezpieczenia może za pokryciem 10% ceny całkowitej wycieczki oraz kosztu ubezpieczenia odstąpić od umowy podróży do godz. 12:00 do 60 dni przed planowanym terminem wycieczki bez podania przyczyn rezygnacji. Po upływie tego terminu (gdy do rozpoczęcia wyjazdu zostało mniej niż 60 dni) zwrot danej części środków następuje jedynie w przypadku udokumentowanej choroby, wypadku lub śmierci (pkt 18.2.). Przy anulowaniu rezerwacji na koszt tańszej oferty internetowej, zaksięgowanie jej może nastąpić dopiero po 48 godzinach. W takim przypadku nie udzielamy żadnej gwarancji dostępności oferty. Zmiany rezerwacji można dokonać bez opłaty dla LuxCamp jedynie w obrębie tego samego operatora do 14 dni przed przyjazdem, ale jeśli w związku ze zmianą powstaną nowe koszty dla naszych partnerów handlowych (zmieni się cena pobytu), koszty te muszą być pokryte przez klienta. Nie dotyczy to rezygnacji z dokonanej rezerwacji celem zawarcia nowej korzystniejszej rezerwacji.

18.2. Rezygnacja w przypadku udokumentowanej poważnej choroby akceptowana jest do 1 dnia (do godz.12:00) przed planowanym wyjazdem, o ile przedłożone zostanie odpowiednie zaświadczenie lekarskie, stwierdzające poważną chorobę lub niespodziewany wypadek losowy, jak wypadek lub śmierć współmałżonka, dzieci, rodziców, rodzeństwa, dziadków, wnuków, teściów, zięciów czy synowych. Wpłacona przez klienta kwota zostanie zwrócona po odliczeniu 10% udziału własnego. Klient powinien złożyć pisemne zawiadomienie o rezygnacji z wynajmu zakwaterowania podając przyczynę anulacji. Jednakże opłata za Pakiet Bezpieczeństwa i opłata manipulacyjna nie podlegają zwrotowi. Osoby powyżej 75 lat oraz osoby z przewlekłymi chorobami nie są objęte Pakietem Bezpieczeństwa. Ciąża i ewentualne niedogodności z nią związane nie są traktowane jak choroba. Także choroby przewlekłe nie są podstawą do  zwrotu kosztów z tytułu Pakietu Bezpieczeństwa. W przypadku niespodziewanej choroby, prowadzącej do rezygnacji z wycieczki klient zobowiązany jest w trybie natychmiastowym poinformować LuxCamp o zaistniałej sytuacji. Zaświadczenie lekarskie, którego formularz można otrzymać od LuxCamp- drogą mailową, musi być wypełnione przez lekarza i oddane w terminie do 7 dni od otrzymania formularza. Ewentualne zaistniałe w tym przypadku koszty wizyty lekarskiej ponosi klient. LuxCamp zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli lekarskiej przez swojego lekarza. Koszty przerwania wynajmu zakwaterowania i wcześniejszego powrotu do domu, na skutek poważnego zachorowania, wypadku czy złego stanu psychicznego nie są objęte Pakietem Bezpieczeństwa.

19. Zwierzęta na campingu

19.1. Zwierzęta są akceptowane tylko, w niektórych typach zakwaterowań. Może się zdarzyć, że  miejsce campingowe akceptuje zwierzęta na terenie campingu, jednakże właściciel domków campingowych i partner LuxCamp nie wyraża zgody na pobyt ze zwierzętami. Klient dokonując rezerwacji powinien powiadomić w komentarzu, że planuje podróż ze zwierzęciem. LuxCamp ma prawo anulować rezerwację, jeżeli w zakwaterowaniu zwierzęta nie są akceptowane.

19.2. Jeżeli klient nie powiadomi LuxCamp, że planuje podróż ze zwierzęciem lub jeżeli klient przybędzie na teren campingu do zakwaterowania, które nie wyraża zgody na pobyt ze zwierzętami LuxCamp ma prawo do zerwania umowy z klientem bez zwrotu wpłaconych przez klienta opłat .

19.3. Klient jest zobowiązany do przestrzegania następująych zasad: a) W miejscach ogólnodostępnych na campingu klient jest zobowiązany trzymać psa na smyczy. Niektóre rasy psów powinny posiadać kaganiec. b) Klient odpowiada za wszystkie szkody i straty spowodowane przez psa. c) Klient jest zobowiązany do każdorazowego sprzątania odchodów pozostawionych przez swojego psa.d) Klient musi posiadać książeczkę zdrowia zwierzęcia z aktualnymi wpisami  szczepieniach i odrobaczeniu oraz paszport psa.


CampingVision AG

Dyrektor naczelny: Philippe Jörg

Sąd rejestrowy: Genewa, Szwajcaria

Numer rejestru: CH-660-2192012-7

Adres: Rue du Bachet 14, 1212 Grand-Lancy, Szwajcaria


Telefon: +41 (0)22 888 40 40 Numer fax: +41 (0)22 888 40 49

E-mail: info@dbftravel.ch 


W przypadku pytań, prosimy o kontakt z LuxCamp.pl:

Telefon dla klientów z Polski (Pn-Pt 9-16): +48 22 116 81 07

E-Mail: info@lux-camp.pl